indonesie-again.reismee.nl

Ubud en omgeving

Om half 6 zijn we vertrokken naar Bali. Het is een lange reis. De rit naar het vliegveld van Medan duurt normaal gesproken ongeveer 4 uur, mar aangezien wij de plaatselijke Speedy Gonzales als chauffeur hebben en vooral het eerste gedeelte het nog vrij rustig is, staan we al na 3 uur op vliegveld. We vermaken ons door eerst wat te eten bij een soort McDonalds, alleen dat was niet zo’n succes. Vervolgens drinken we koffie bij een soort Starbucks, wat wel weer lekker is. Daarna shoppen we nog wat. Joost scoort een paar sneakers en Tim scoort een shirt.Daarna is het wachten wachten en nog eens wachten. Zoals wel vaker met Lion Air vertrekken we met een uur vertraging en blijkt ook dat we een tussenstop hebben in Bandung op Java. Deze tussenstop duurt langer dan verwacht, zonder opgaaf van redenen staan we al wachtend in het vliegtuig zeker 1,5 uur gewoon stil.

Uiteindelijk landen we bijna 2 uur later dan gepland op het vliegveld van Bali.Vanaf dat moment loopt het weer gesmeerd. We worden opgehaald in een splinternieuwe luxe auto van het hotel en het hotel ziet er, zelfs in het donker, geweldig uit.Onze kamer heeft 2 verdiepingen en is volledig in bohemian style ingericht. Superleuk. Aan alle details is gedacht, tot in de puntjes verzorgd ook. De inrichting, de verzorging, de menukaart, alles is perfect. Hier houden we het wel 5 dagen vol.

We slapen voor het eerst echt lekker en slapen dan ook tot 10 uur, waarna we een heerlijk ontbijt krijgen. Ons hotel ligt aan de rand van Monkey Forest, en de naam zegt het al, het zit hier vol met apen. Makaken wel te verstaan. Een niet al te vriendelijke soort. Standaard bij onze kamer hebben wij dan ook een katapult gekregen. Als de apen die zien, gaan ze weg, wordt ons verteld. Als ik niks vermoedend op Joost en Tim zit te wachten, is het al raak. Van achteren rennen 2 apen achter elkaar aan bijna over mijn schoot heen en de grootste blijft vlak voor mij zitten. Binnen 2 seconden sta ik met trillende knietjes in de kamer. Pffffffff de apen zijn leuk, maar ze moeten niet zo dichtbij komen.

We vetrekken wandelend via het apenbos richting het centrum van Ubud. Ubud is altijd een van onze favoriete plekken geweest op Bali. Maar wat is het er druk geworden zeg. Was het vroeger gezellig druk, nu is het eigenlijk te druk. De laatste keer dat wij hier waren was in 2013 en in 4 jaar is de stroom toeristen verveelvoudigd. Eigenlijk wel een beetje jammer. Het is natuurlijk ook hoogseizoen in augustus, misschien dat het in mei of september wat rustiger is.

We verkennen de winkeltjes en de markt om in de komende dagen verder toe te slaan. Verder eten we lekker en doen we rustig aan.De volgende morgen worden we gewekt door een familie apen die pal voor ons raam ruzie hebben. Ze komen hier echt iedere dag even langs.

De volgende twee dagen huren we een scooter en crossen we door de omgeving van Ubud. Het verkeer is druk, maar al gauw rijden wij ook al toeterend met de meute mee. Scooter rijden is hier heel normaal, er zijn meer scooters dan auto’s, al zijn dat er ook wel meer geworden. We rijden door sawa’s en dorpjes en doen nog wat inkopen in verschillende winkeltjes. De meest toeristische trekpleisters hebben we allemaal al eens gezien, dus rijden we gewoon maar wat rond. ’s avonds eten we in het hotel of in Ubud. We zwemmen wat en doen lekker rustig aan. En natuurlijk niet te vergeten: we nemen ook nog een Balinese massage.

En dan is het weer tijd om verder te gaan naar onze volgende bestemming, Lovina. Tim baalt, hij had wel 20 dagen in dit hotel willen zitten. En hij heeft wel een beetje gelijk, het was perfect. Vlak voor vertrek komt het meisje van de receptie nog 2 sarongs brengen als aandenken aan het hotel. Echt leuk.

kim

dat ziet er weer mooi uit!!leuk om je blog weer te lezen!!!

Rob en Fiona

Heerlijk om eindelijk in een schoon hotel te kunnen slapen. Kan mij goed voorstellen dat als zo'n aap vlak voor je zit je er echt bang
van wordt, kunnen best agressief zijn, en hebben mega grote tanden.
Op naar het volgende avontuur nog veel plezier!

Patty

Herkenbaar, de olifanten wassen en de jungle in naar de orang oetans, om nooit meer te vergeten! Het hotel in Ubud ziet er uit als in een sprookje, ik kan me voorstellen dat Tim daar nog wel wilde blijven. En wat betreft die apen, je was Joost toch al gewend Marinet ;)

Jan en Annie

Het ziet er heel mooi uit Nu maar hopen dat het volgende hotel ook zo mooi is.En hebben je al veel gekocht en is het goedkoper dan hier.Breng voor mij maar een aapje mee maar geen makaak Het zijn ook hele mooie foto s die jullie maken.Nog fijne dagen en we wachten op het volgende .

Yvonne

Wat een bijzondere ervaring die apen en de katapult, hahaha, dit doen wij bijna met ongewenste katten in de tuin. Prachtig hotel inderdaad, ik geef Tim ook geen ongelijk! Hier is het weer dramatisch, hopelijk straks voor jullie geen tropische regenbui.

Linda

Owwww wat was ik bang voor die apen met hun grote tanden. Ze stalen het brood van je bord