indonesie-again.reismee.nl

Gili Trawangan

Als we van de boot afstappen weten we al wat ons te wachten staat, de paardenkarretjes. De enige manier om naar de andere kant van het eiland te komen. Ik doe het liever niet, maar dat end lopen op zandwegen met kuilen en dan al je bagage is niet te doen. Dus we zoeken degene uit die er sterk uit ziet, verstand op nul en gaan. Hobbel de hobbel en schommel de schommel komen we aan bij ons hotel. We zijn hier al eerder geweest, bij 2 nederlandse eigenaressen, het is een klein mar heel leuk hotelletje met zwembad en leuke bedjes en relax kussens op het strand en niet te vergeten heerlijk eten. De komende dagen vermaken we ons hier wel.

Nog binnen een uur liggen we in het zwembad en gaat Joost voor zijn eerste snorkelsessie op het koraal voor de deur. Hij komt enthousiast terug, hij zag een grote schildpad en mooie vissen. Verder gaat hij toch iets verzinnen, nu we de onderwatercamera niet kunnen gebruiken, om met zijn mobiel onder water te kunnen fotograferen. Zijn mobiel zou 3 meter onder water moeten kunnen, maar dat durft hij niet aan, maar het lukt misschien wel met het hoesje erom wat hij altijd bij het mtb'en gebruikt. En dat lukt, hij test het en komt terug met al een paar mooie foto's. Dan kunnen we misschien toch nog foto's maken straks bij de manta's op Lembongan.

De volgende dag huren we een paar fietsen en fietsen we het eiland in het rond. Het eiland is niet zo groot dus in een uur ongeveer is dat gepiept. We zien dat er veel is veranderd, er zijn veel grote en dure resorts bijgekomen, het is echt een stuk drukker. Er is zelfs een helikopterlandingsplaats. ( natuurlijk meteen even gegoogeld wat dat moet kosten, want hee als je niet op die stomme boot hoeft...................maar 750 dollar per persoon is net ietsjes te duur) Maar "onze" kant is nog steeds zo leuk als toen, we vermaken ons prima, met snorkelen, zwemmen, relaxen, lekker eten en drinken; de heerlijkste milkshakes ooit hebben ze bij ons hotel. En in de avond gaan we in het pikkedonker op de fiets naar de andere kant, waar heel veel restaurantjes liggen. Avontuurlijk genoeg!