indonesie-again.reismee.nl

Mantapoint

WE HEBBEN ZE GEZIEN !!!!!!!!!!!!!.

Om 7 uur ongeveer varen we de haven uit, de zee is echt super rustig en er is weinig wind. Dat zit dus alvast mee. We hebben een supermooie snelle boot en een hele aardige kapitein met zoontje. Verder niemand, heerlijk een priveboot dus. 

Na ongeveer 20 minuten varen bereiken we manta point. Spannend. En nu turen naar de zee, of we ze zien. 

Joost en Tim vinden het nogal spannend om erin te gaan, ik wacht even af. 

Als we er 5 minuten rond dobberen roept de kapitein ; Manta, manta! en hij wijst naar de zee. Ik zie niet meer dan een donkere vlek, maar Joost springt erin en Tim wacht nog even af. Joost ziet de manta en zwemt er achteraan, maar de manta is snel en verdwijnt weer.

Dan zien we de volgende, ook deze is vanuit de boot goed te zien. Joost er weer achteraan en ook Tim laat de remmen los en gaat er achteraan. Luid mopperend in zijn snorkel want het zit er dus ook vol met kwalletjes die prikken. En als ik het al een beetje eng vond, dan durf ik nu helemaal niet meer en ik besluit ze dan maar vanuit de boot te bekijken en Tim en Joost doorstaan als echte kerels de vele kwallen.

Vanuit de boot is goed te zien waar de manta's omhoog komen, je ziet dan een een deel van de vleugel, of vin, hoe je het ook noemt bovenkomen. Dus de kapitein en ik wijzen en roepen en Joost en Tim zwemmen. Al is Tim de kwallen nu ook zat en komt ook bij het roep en wijs team.

Na ongeveer een uurtje en ongeveer 5 of 6 manta's worden de golven hoger en zien we ze niet meer en varen we weer langzaam terug. Maar Joost ziet 1 baai verder ook wat mensen snorkelen en wijst. De kapitein knikt en vaart er heen. We liggen nog geen halve minuut als we alweer manta's zien. Drie stuks bij elkaar, ze zijn vanuit de boot ook supergoed te zien, maar in het enthousiasme vergeet ik te fotograferen. Joost ligt er alweer in en zwemt achter ze aan en Tim roept:,"kan mij die kwallen schelen, dit moet ik meemaken" en springt er ook weer in.

In totaal zien we ongeveer rond de 10 manta's en het was echt super. Ze zwemmen heel relaxed en doen echt niks. Deze gentle giants from the sea, zoals ze ze hier noemen.

Omdat Joost zijn mobiel met beschermcase meehad en had klaargemaakt voor het water heeft hij ook best mooie foto's kunnen maken. Dit was helemaal top.

Na de manta's snorkelen we, ja we, want  daar ben ik er ook in gegaan, nadat Joost aangaf dat er geen kwallen waren, nog op 2 andere plekken met veel mooie vissen. We zijn van 7 tot 11 op het water geweest en tevreden keren we terug naar het hotel.

De rest van de dag relaxen we nog wat rond het zwembad en rijden we nog een rondje op de scooter. Vanavond eten we nog een keertje bij het super lekkere restaurant aan Sandy Beach en dan beginnen we morgen langzaam aan de reis richting huis.


Reacties

Reacties

Yvonne

Wat een beleving, ondanks de kwallen toch de zee in, chapeau en wat een mooie foto's!

Peter en Conny

Wat een mooie foto's van de mantra's. Leuk om jullie verhalen te lezen. Veel plezier verder!

Pam

Wat spannend! Heel dapper van je Marinet dat je ook de zee in bent gesprongen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!