indonesie-again.reismee.nl

Vertrek

Zaterdagochtend. Eindelijk is het dan zover. We vertrekken richting Düsseldorf van waar we vliegen naar Kuala Lumpur, via Dubai.

De rit naar Düsseldorf verloopt spoedig en met ruim 2 uurtjes staan we op het vliegveld. Ook de incheckprocedure verloopt spoedig en na wat eten en zitten kunnen we instappen en vertrekken.

We vliegen met het grootste passagiersvliegtuig ter wereld de A380 en we zitten daar best ruim als je het vergelijkt met andere toestellen. De schermen voor ons neus zijn gegroeid sinds we 2 jaar geleden die kant op vlogen, dus ook lekker groot beeld en keuze uit honderden films, waaronder hele nieuwe.

De vlucht naar Dubai duurt ongeveer 6,5 uur en is eigenlijk zo voorbij. Op Dubai hebben we 2,5 uur wachttijd en na een gezonde maaltijd bij McDonalds is dat ook zo weer voorbij. Het volgende stuk naar Kuala Lumpur duurt ongeveer 7 uur en we vliegen met hetzelfde toestel, dus ook weer lekker films kijken.

Om 15.00 plaatselijke tijd landen we op Kuala Lumpur, waar we een taxi nemen naar ons guesthouse, wat op ongeveer een kwartiertje rijden van het vliegveld ligt. Het is een klein complex met een lekker zwembad. We kopen wat koele drankjes bij de 7 Eleven en daarna relaxen we wat bij het zwembad. We bestellen pizza bij Domino’s, ja die zit hier ook, en gaan dan lekker slapen om de volgende ochtend weer door te vliegen naar Medan op Sumatra.

Om half 8 ’s morgens staan we na een korte vlucht op het vliegveld van Medan. Het is er druk, de hitte valt ons nog mee. We worden opgehaald en rijden vervolgens naar ons verblijf voor de komende dagen. De reis gaat nu echt beginnen…………..